dentalpro

השתלות שיניים מעולם אחר

ההתפתחות הטכנולוגית המהירה לא פסחה על תחום השתלות השיניים. הכירו את השיטות החדשניות ביותר שמאפשרות לבצע טיפולי השתלת שיניים גם למי שבעבר נחשב "מסורב טיפול"

השתלות שיניים מעולם אחר

הטיפול של השתלות ביום אחד עובר בשנים האחרונות שינויים מרחיקי לכת הודות לקפיצה גדולה קדימה מבחינת הטכניקות והטכנולוגיות המתקדמות שעומדות לרשות רופאי השיניים. טכנולוגיות שמאפשרות כיום להשיג תוצאות אסתטיות טובות יותר שמחזיקות מעמד זמן רב יותר.

המהפיכה הגדולה האחרונה בתחום השתלות השיניים הייתה פיתוח תפישת ההעמסה המידית שאפשרה בפעם הראשונה לקצר בצורה משמעותית את משך הטיפול של השתלת שיניים מתקופה של חודשים ארוכים ליום אחד, שבסופו יוצא המטופל עם שיניים קבועות בפיו.

המהפיכה הזו שבתחילתה גרמה להרמת לא מעט גבות הן בקרב קהילת רופאי השיניים והן בקרב מטופלים, מוכיחה עם הזמן את יעילותה הרבה עם אחוזי הצלחה שעולים על אחוזי ההצלחה של השתלת שיניים בשיטה הקלאסית.

כיום, לאחר שהטיפול של השתלת שיניים ביום אחד הפך להיות פופולארי ואמין בעיני רופאים ומטופלים כאחד, מתרחשת מהפיכה תפישתית נוספת המבוססת על פיתוחים וחידושים טכנולוגיים, טכניים ומדעיים.
פיתוחים אלו מגדילים משמעותית את יכולתם הטכנית של רופאי השיניים ושל מעבדות השיניים ומאפשרות להם לשנות את תפישת הטיפול המקובלת – מהשתלת שיניים שבה מתאימים את פיו של המטופל לאמצעים הטיפוליים הקיימים, להשתלה שבה מתאימים את אמצעי שיקום הפה לפיו הייחודי של כל מטופל.

    חיפשת השתלת שיניים ביום אחד? אנחנו נדאג לך!

    לפגישת ייעוץ חינם עם רופא שיניים בכיר בתחום השתלות השיניים, נא למלא פרטים ואנחנו נדאג שיצרו עמך קשר

    אשמח לקבל מידע

    השתלת שיניים ביום אחד בשיטה המתקדמת בישראל .
    החזירו לעצמכם את החיוך בתהליך מהיר, קל וללא כאבים מיותרים! לפרטים נוספים  – לחצו כאן >>

    זוהי מהפיכה גדולה שכן היא מאפשרת להעניק טיפול לעשרות אלפי מטופלים שנחשבו בעבר מסורבי טיפול, כיוון שרופאי השיניים לא ידעו כיצד להתמודד עם בעיות קיצוניות ייחודיות בלסת שלהם כמו חוסר עצם או רכס צר.
    בנוסף, שינוי התפיסה מהווה קפיצת מדרגה גדולה בתחום האסתטיקה ומאפשר לרופאי השיניים לא רק להחזיר את הפונקציונליות לפיותיהם של המטופלים אלא גם להעניק להם פתרון אסתטי מאוד שמותאם במדויק למבנה הלסת הייחודי להם ומעניק להם "חיוך הוליוודי".

    wiz banner

    כמה מן הטכנולוגיות המתקדמות האלו הנמצאות כיום בשימוש של הרפאות המובילות בישראל בתחום השתלות השיניים:

    טכנולוגית CAD/CAM – לתכנן את הלסת במחשב

    אחד היתרונות הגדולים של צילום ה-CT הוא יצירת הדמיה תלת מימדית של הלסת שמאפשרת לרופא השיניים לזהות קשיים מבעוד מועד, ולהתאים את תוכנית הטיפול למבנה הלסת הייחודי של כל מטופל. אבל אם הדמיית ה-CT  מעניקה לרופא השיניים כלים ויזואליים, טכנולוגית ה- CAD / CAM, או בשמה המלא computer aided design and computer aided manufacturing, לוקחת את יכולת התכנון ושיקום הפה למקומות חדשים.

    טכנולוגית ה- Cad/Cam מאפשרת בעצם לרופא השיניים, לאחר שביצע הדמיית CT ומדידות אצל המטופל, לתכנן וליצור דרך המחשב בהנדסה הפוכה את הגשר והכתרים כך שיתאימו בדיוק רב למבנה הלסת הייחודי של המטופל.

    ישנן אפילו תוכנות מחשב באינטרנט אשר יכולות לאבחן את הסיכוי להשתלת שיניים מוצלחת בזמן אמת

    השתלות שיניים מעולם אחר

    הדפסות תלת מימד – ליצור במקום את השיניים החדשות

    המשך ישיר לשימוש בטכנולוגית ה- CAD / CAM היא השימוש ההולך וגדל במדפסות תלת מימד.
    אם בעבר היה לוקח שבועות לבניה של מבנה הגשר והכתרים בתהליך השיקום, היום ניתן לקצר את התהליך עד לשעה אחת.

    ההדמיות שיוצר רופא השיניים בטכנולוגית ה- CAD / CAM מועברות דרך המחשב ישירות אל המדפסת התלת מימדית והיא מדפיסה בצורה מדויקת את המבנה של הגשר והכתרים כשמגע יד האדם היחידה בתהליך היא רק בלחיצת הכפתור Print.

    שתלים דנטליים חדשניים – יכולות חדשות

    השתלים הדנטליים הם בעצם הברגים שאליהם מחוברת מערכת השיניים החדשה. שתלים אלו מוברגים בדרך כלל לעצם הלסת, המקום אליו היו מעוגנות בעבר השיניים הטבעיות ועליהן יושב גשר שמחזיק את הכתרים המהווים את השיניים החדשות. פיתוחים חדשניים שנעשים בשתלים מאפשרים כיום להתגבר על בעיות טכניות רבות שבעבר גרמו לכישלונות של השתלת שיניים או לחוסר יכולת של רופא השיניים לבצע השתלה.

    נציין שתי דוגמאות בולטות לשתלים דנטליים כאלו:

    שתלים קורטיקליים חלקים

    השתלים הדנטליים שנפוצים ביותר הם שתלים קורטיקליים הקרויים כך משום שהם מתחברים לאזור הקורטיקלי בעצם הלסת.
    עד לתקופה האחרונה נבנו שתלים אלו אם אזור הברגה עיקרי שהגיע עד לנקודת החיבור של הגשר הדנטלי.

    הבעיה היתה שאזור ההברגה מצוין כדי להתחבר לעצם הלסת אבל פחות טוב במגע שלו עם רקמת החניכיים שמעליו.
    כך נוצרו לפעמים מצבים שאזור ההברגה העליון של השתל גרם לדלקות חניכיים חמורות בעיקר אצל אנשים הסובלים מנסיגה גדולה של החניכיים. דלקות שהובילו בסופו של דבר לדחיית השתל.

    שתלים קורטיקליים חדשים שבהם יצרו אזור חלק בין אזור ההברגה לאזור החיבור אל הגשר מקטין משמעותית את החיכוך של השתל לחניכיים ולכן גם מקטין משמעותית את הסיכון להתפתחות דלקות חניכיים מקומיות שיובילו לדחיית השתל.

    השתלת שיניים ביום אחד בשיטה המתקדמת בישראל .
    החזירו לעצמכם את החיוך בתהליך מהיר, קל וללא כאבים מיותרים! לפרטים נוספים  – לחצו כאן >>

    השתלות שיניים מעולם אחר

    שתלים זיגומטיים

    אחד האתגרים הגדולים שאיתו מתמודדים רופאי השיניים הוא בעיית חוסר קיצוני של עצם בלסת. במקרים כאלו שנגרמים בדרך כלל לאחר שימוש של שנים ארוכות בשיניים תותבות נוצר מצב שבו אין לרופאי השיניים מקום שאליו ניתן לעגן את השתלים הדנטליים הקלאסיים.

    אחד הפיתוחים הייחודיים למקרים של חוסר עצם בלסת העליונה הוא שתלים זיגומטיים. שתלים דנטליים אלו הם ארוכים יותר משתלים רגילים והם נועדו להתחבר במקום לעצם הלסת החסרה אל עצמות הזיגומה (הלחי). בדרך זו הם חוסכים פרוצדורות מורכבות וכואבות כמו הרמת סינוס ומאפשרות לבצע השתלת שיניים תוך יום אחד גם לאנשים מחוסרי עצם.

    Socket shield – להשתיל שיניים חדשות עם שורשי השיניים הישנות

    אחת הטכניקות המתקדמות שבהן נעשה שימוש בחמש השנים האחרונות על מנת לבלום את ספיגת עצם הלסת והתפתחות של חוסר עצם קיצוני היא טכניקת ה-Socket shield.

    הסיבה העיקרית לספיגת עצם הלסת היא העובדה כי לאחר שנעקרו שיניים לא טובות או שנשרו השיניים עם הגיל, הגוף מזהה כי אין יותר עיגון של שיניים טבעיות לעצם הלסת.
    כתוצאה מכך הגוף "מסיק" כי אין צורך פונקציונאלי יותר בעצם הלסת ומגביר את תהליך ספיגת החומרים ממנה.

    טכניקת ה- Socket shield מבצעת "הונאה חכמה" של הגוף. בטכניקה זו רופא השיניים עוקר שיניים לא טובות או שיניים שמפריעות לתהליך ההשתלה אבל משאיר חצי משורשי השן בתוך העצם ומשלב את שורש השן עם חיבור של שתלים דנטליים.

    התוצאה היא כי הגוף ממשיך לזהות חיבור של שיניים טבעיות לעצם הלסת גם כאשר הן כבר לא קיימות ולכן נבלמת ספיגת עצם הלסת.

      חיפשת השתלת שיניים ביום אחד? אנחנו נדאג לך!

      לפגישת ייעוץ חינם עם רופא שיניים בכיר בתחום השתלות השיניים, נא למלא פרטים ואנחנו נדאג שיצרו עמך קשר

      אשמח לקבל מידע

      השתלת שיניים ביום אחד בשיטה המתקדמת בישראל .
      החזירו לעצמכם את החיוך בתהליך מהיר, קל וללא כאבים מיותרים! לפרטים נוספים  – לחצו כאן >>

      כתבות נוספות בנושא...

      מהם היתרונות והחסרונות של שימוש בשיניים תותבות? האם שיניים תותבות מסכנות את בריאותנו? כל התשובות כאן.
      המשך קריאה >>
      אמרו לכם שאתם לא מתאימים להשתלת שיניים? כדאי לקבל חוות דעת נוספת, כיום כבר קיימים פתרונות מתקדמים גם במקרים מורכבים של חוסר עצם בלסת, השתלת עבר שנכשלה או חרדה דנטלית.
      המשך קריאה >>
      השתלת שיניים ביום אחד: מהפיכה רפואית או טריק שיווקי?
      המשך קריאה >>
      דילוג לתוכן