dentalpro

השתלת שיניים בכל מצב: פתרונות למקרים מורכבים

אמרו לכם שאתם לא מתאימים להשתלת שיניים? כדאי לקבל חוות דעת נוספת. בעבר ההליך הדנטלי הזה התאים רק לפלח אוכלוסייה ספציפי, אך כיום כבר קיימים פתרונות מתקדמים גם במקרים מורכבים של חוסר עצם בלסת, השתלת עבר שנכשלה או חרדה דנטלית. סקירה מפורטת

תחום השתלות השיניים ממשיך להתפתח לכיוונים מסקרנים אשר עשויים לסייע לרבים. בעבר הלא רחוק, האפשרות היחידה לביצוע השתלת שיניים הייתה בשיטה שמרנית שארכה בין חצי שנה לשנתיים. כיום כבר נהוג להשתמש בטכניקה חדישה ביום אחד ששמה המקצועי הוא All on 4. זו מתבססת על גישת "העמסה מיידית", אשר מאפשרת להעמיס על עצם הלסת מערכת שיניים חדשה במספר שתלים מצומצם (בין ארבעה לשמונה שתלים בלבד).

יחד עם זאת, חרף החידושים הטכנולוגיים, קיימים עדיין מקרים מורכבים בהם לא כל רופאי השיניים ששים לבצע השתלת שיניים. במאמר זה נסקור את שלושת המקרים המורכבים הפופולאריים ביותר בקרב מועמדים להשתלת שיניים ונגלה כיצד אפשר להתגבר על מגבלות בריאותיות ונפשיות ולעבור השתלת שיניים ביום אחד.

השתלות שיניים

אז למה הכוונה בביטוי "מקרים מורכבים" ואיך ניתן לפתור אותם?

מקרה מורכב 1: חוסר עצם קיצוני בלסת 

דלדול של עצם בלסת ואבדן מוחלט של עצם הן תופעות שכיחות בקרב האוכלוסייה המבוגרת, ועלולות לנבוע מגורמים שונים: מחלות חניכיים שלא טופלו בזמן, עקירות שיניים מרובות ואוסטיאופורוזיס (בעיקר בקרב נשים). כאשר מצב העצמות מתחיל להידרדר, הגוף מפרש זאת כחוסר צורך בעצם ולמעשה, מאט או מפסיק את בנייתה המחודשת. כאשר אין די שיניים בחלל הפה, המצב עלול להיות קריטי עד מצב בו נוצר חוסר עצם קיצוני.

השתלת שיניים ביום אחד בשיטה המתקדמת בישראל.
החזירו לעצמכם את החיוך בתהליך מהיר, קל וללא כאבים מיותרים! לפרטים נוספים  – לחצו כאן >>

במקרים כאלה, מטופלים המעוניינים בהשתלת שיניים נענים לא פעם בסירוב על ידי רופאי שיניים שאין להם את הידע לבצע הליך שחורג מהסטנדרט של השתלת שיניים רגילה. רופאי שיניים אלה למעשה נותרים אובדי עצות מול מצב אבדן העצם של המטופלים, ולא מוכנים לטפל בהם מתוך חוסר ניסיון וחשש להזיק. המטופלים, מצדם, מיואשים מפני שהם בטוחים שלא יהיה להם סיכוי אי פעם לבצע השתלת שיניים מוצלחת.
למזלנו, המצב הזה ממש אינו גזירת גורל, וקיימת דרך לפתור את הבעיה במרפאת שיניים בעלת ניסיון בתחום.

קיימות שיטות השתלת שיניים מתקדמות אשר מספקות מענה להשתלת שיניים במקרי חוסר עצם, באמצעות השתלת שיניים בזאלית והשתלת שיניים זיגומטית:

  • השתלת שיניים באזלית – שתלים בזאליים הם שתלים דנטליים ייעודיים להשתלות שיניים במקרים של חוסר עצם בלסת התחתונה. להפריד מהשתלים הרגילים אשר צורתם כשל בורג, לשתלים הבזאליים צורת דיסק שטוח. במהלך הליך השתלת השיניים, מוחדרים השתלים הבזאליים לחניכיים מהצד, במקום ההברגה הקלאסית מלמעלה, ונתמכים על ידי שתלים דנטליים רגילים המוברגים לאזורי הלסת העשירים יותר בעצם, וכך למעשה מייצבים את מערכת השיניים החדשה.

 

  • השתלת שיניים זיגומטית – שתלים זיגומטיים הם שתלים דנטליים ייעודיים לפתרון מצבי חוסר עצם בלסת העליונה. מדובר בשתלים דנטליים ארוכים במיוחד אשר מעוגנים לעצם הלחי (זיגומה), במקום לעצם הלסת, ובכך מייתרים הליכים מטרימים כמו הרמת סינוס והשתלת עצם.

wiz banner



מקרה מורכב 2: השתלת שיניים שנכשלה 

השתלת שיניים כושלת איננה הליך טיפולי נדיר בנוף השתלות השיניים המקומי. בהליך השתלת שיניים תקין, רופא או רופאת השיניים מעגנים אל עצמות הלסת שתלים דנטליים. על ההברגות המתכתיות מותקן גשר אשר מחזיק את מערכת הכתרים שמחליפה את מערכת השיניים הקיימת. כאשר השתלים הדנטליים עוברים מעצמות הלסת דרך עצמות החניכיים אל חלל הפה, יש מספר סיכונים, ולכן מעבר זה צריך להיות מדויק ומותאם אישית. במקרים של השתלות שיניים שכשלו, המעבר עלול לטמון בחובו פציעה של רקמת החניכיים, גירוי יתר או אפילו דלקת חניכיים כרונית אשר מביאה בסופו של דבר לדחיית השתל הדנטלי.

מעבר לתופעות הכאבים, חוסר הנוחות והנזק האסתטי שהשתלת השיניים הכושלת גוררת, רופאי שיניים רבים לא מוכנים להתקרב למטופלים שעברו השתלת שיניים שנכשלה בעבר, מאחר שרקמת החניכיים סבלה מפגיעה משמעותית ורגישותו של האיזור מרתיעה אותם. כתוצאה מכך, מטופלים רבים מאבדים תקווה ובטוחים שאין להם סיכוי ליהנות מהשתלת שיניים איכותית שתחזיק מעמד לתקופה ארוכה.

השתלת שיניים ביום אחד בשיטה המתקדמת בישראל.
החזירו לעצמכם את החיוך בתהליך מהיר, קל וללא כאבים מיותרים! לפרטים נוספים  – לחצו כאן >>

החדשות הטובות הן שיש סיכוי להציל את המצב, בהינתן מרפאת השיניים המתאימה.

כיום יש מספר מרפאות שיניים בארץ אשר מסוגלות לתקן נזקים של השתלת שיניים שנכשלה. מדובר במרפאות עם צוות מיומן ומנוסה אשר כבר ביצע בעבר לא מעט תיקונים כאלה ולעיתים גם השתלה מחודשת. בדרך כלל, השלב הראשון בהליך הוא טיפול בדלקת החניכיים באמצעות אנטיביוטיקה, המסייעת בהחלמה של זיהומים ומורידה הנפיחות. בשלב הבא, המרפאה מבצעת אבחון מדויק של חלל הפה על ידי בדיקה פיזית, צילום פנורמי והדמיית CT כדי להבין מה גרם להשתלת השיניים להיכשל ולא לחזור על הטעויות שנעשו. אחר כך נדרש להחליט האם לתקן את השתלת השיניים שכשלה, או לבצע השתלת שיניים חדשה.

ברוב המקרים של השתלת שינים כושלת, העדיפות היא לא לנסות לתקן את הכישלון, משום שהמפגש של החניכיים הפגועות עם השתל הדנטלי כבר פגום, כך שהסיכוי לשנות אותה הוא נמוך. לכן, יש לבנות תכנית טיפול חדשה להשתלת שיניים בהתאמה אישית לפה של המטופלים בדגש על זהירות, תשומת לב מדוקדקת ורגישות, כדי לקבל תוצאה תפקודית ואסתטית טובה.

השתלות שיניים

מקרה מורכב 3: חרדה דנטלית קשה 

ראשית, חשוב להבהיר: פחד הוא אחד מהאינסטינקטים הטבעיים הראשוניים אשר נועדו להגן על יצורים חיים מפני סכנה. יחד עם זאת, לעיתים מתעורר פחד אשר אינו קשור אובייקטיבית למנגנון ההגנה ועלול לשבש את חיי הסובלים ממנו. חרדה דנטלית (קרויה גם "דנטופוביה") היא תופעה די שכיחה בקרב האוכלוסייה הכללית: על פי מחקרים, קרוב לבין 50% מאנשים במדינות מערביות מתועשות חווים חרדה בעת ביקור במרפאת שיניים וכ-15% ידחו ואף יבטלו טיפול בשל החרדה. אנשים שסבלו בעברם מטיפולי שיניים טראומטיים עלולים בהחלט לבטא מצוקה אותנטית במפגש עם מכשור מרפאתי, אפילו בטרם התבצע כל הליך פולשני.

בתחום השתלות השיניים, לחרדה הדנטלית יש ביטוי שטומן בחובו סיכון. הזנחה וחוסר טיפול בחלל הפה למרות שדרושה השתלת שיניים – עלולים להחריף את המצב ולפגוע בתפקוד היומיומי ובנראות האסתטית. מטופלים הסובלים מחרדה דנטלית מתקשים לפנות לטיפול, ולעיתים גם כאשר הם אוזרים די אומץ, הם מתאכזבים כשמרפאת השיניים מתייחסת לחרדה בזלזול ובביטול ואף מסרבת לטפל בהם.

    חיפשת השתלת שיניים ביום אחד? אנחנו נדאג לך!

    לפגישת ייעוץ חינם עם רופא שיניים בכיר בתחום השתלות השיניים, נא למלא פרטים ואנחנו נדאג שיצרו עמך קשר

    אשמח לקבל מידע

    אך על חרדה דנטלית בהחלט ניתן להתגבר – זה רק תלוי במרפאה הנכונה ובגישה.

    המודעות לחרדה דנטלית רבה יותר היום, ומרפאות שיניים אשר רגישות למצב, מסוגלות להכיל את המצב הנפשי המורכב של המטופלים. חשוב להבין שחרדה דנטלית מהשתלת שיניים מצויה מעל ההיגיון – אין לה הסבר רציונאלי ולכן אחד כזה גם לא ישכנע את הסובלים ממנה. רופאי שיניים סבלניים שמעוניינים להפחית חרדה, יעשו מאמצים להרגיע מבלי לבטל את החרדה. להפך, יש לתת לחרדה ולידציה (אישור), ולתת דגש על הרגעה גם בטרם ההליך, אם באופן תרופתי ואם בטיפולי רפואה משלימה. ניתן לפתור דנטופוביה בעוד אמצעים פשוטים ובטוחים כמו למשל גז צחוק, היפנוזה רפואית וטשטוש.

    ▼▼▼

    מעבר לשלושת המקרים המורכבים הללו, חשוב לציין כי הודות לניסיון מצטבר של מרפאות שיניים מסוימות בארץ, בתוספת מרכיבי הטכנולוגיה והרגישות ההכרחית, ניתן לבצע השתלת שיניים גם במקרים מורכבים אחרים: נטילת תרופות שונות, מחלות לב, סרטן ואיידס. בנוסף, מאחר שתעשיית הטכנולוגיה הדנטלית ממשיכה להתפתח ולהמציא חידושים יעילים רפואית, יש גם תקווה עבור בעיות שנדמות לנו היום כבלתי ניתנות לפתרון. המסקנה מכל אלה היא שתמיד כדאי לבקש חוות דעת נוספת ולא לאבד תקווה.

    השתלת שיניים ביום אחד בשיטה המתקדמת בישראל.
    החזירו לעצמכם את החיוך בתהליך מהיר, קל וללא כאבים מיותרים! לפרטים נוספים  – לחצו כאן >>

    כתבות נוספות בנושא...

    ההתפתחות הטכנולוגית המהירה לא פסחה על תחום השתלות השיניים. הכירו את השיטות החדשניות ביותר.
    המשך קריאה >>
    השיטה החדשנית להשתלת שיניים שלא פוגעת בעצם הלסת. כיצד היא מתבצעת ולמי היא מתאימה? כל המידע כאן.
    המשך קריאה >>
    השתלה בזאלית היא שיטה שצברה פופולריות רבה, ולא בכדי - זוהי טכניקה שמאפשרת לבצע השתלת שיניים למטופלים שסובלים מחוסר עצם בלסת התחתונה>>
    המשך קריאה >>
    דילוג לתוכן