השתלת שיניים: זה לא כואב

אחד המיתוסים הנפוצים לגבי השתלות שיניים הוא הכאב אשר כביכול כרוך בטיפול. בפועל, בזכות טכניקה השאולה מתחום האורתופדיה, השתלת שיניים ביום אחד היא דווקא הליך הגורם פחות טראומה לגוף ורבים מהמטופלים מדווחים כי אינו כרוך בכאבים

במהלך השנים האחרונות, הפכה השתלת שיניים לאחד הטיפולים הרפואיים והאסתטיים הפופולאריים ביותר בארץ ובעולם. מטופלים רבים אשר בצעו את הטיפול דווחו על עליה משמעותית באיכות החיים, הכוללת חזרה לתפקוד מלא בדיבור ובאכילה ושיפור בתחושת הביטחון העצמי.

עם זאת, המיתוס הרווח בקרב הציבור הרחב אשר אינו מכיר את ההליך הוא כי מדובר בטיפול כואב. ההנחה הזאת התקבעה במשך שנים עקב השיטה הישנה להשתלת שיניים. מדובר בשיטה אשר הפרידה בין חלקי הטיפול, וכתוצאה, גרמה לטראומות נפרדות לחלל הפה והשיניים לאורך תקופת זמן ממושכת. השימוש בשיטה הישנה יצר מוניטין לא מוצלח להליך השתלת השיניים וגרם ללא מעט מטופלים ומטופלות פוטנציאליים להרתע ממנו, להסתפק בתפקוד פה לקוי ולסבול מאי נוחות ובושה.

השתלת שיניים

All on 4: השיטה ששמה סוף לטראומות הנפרדות

שימוש בשיטת All on 4 המתקדמת מאפשר לבצע השתלת שיניים ביום אחד באופן זהיר ובטוח. השיטה מבוצעת בטכניקת ה"העמסה המיידית" אשר שאולה מתחום האורתופדיה וגרמה למהפכה של ממש בתחום השתלות השיניים. זאת מאחר שבאמצעותה ניתן להעמיס מערכת שיניים חדשה על עצם הלסת בהתבססות על מספר שתלים דנטליים מצומצם (4 ולעיתים 6 שתלים). משום שההליך מבוצע ביום אחד בלבד, חלל הפה אינו חשוף לטראומות חוזרות ונשנות כמו בשיטה הישנה, ועל כן מחלים מהר יותר.
זאת ועוד: כאשר השתלת השיניים מותאמת באופן אישי למטופל או למטופלת, בהתחשב במצבם הבריאותי, ומבוצעת על ידי רופא שיניים מנוסה – סביר להניח כי לא תופענה תופעות לוואי מיוחדות. לאחר ביצוע השתלת שיניים יכולה להופיע אי נוחות כללית בפה, כמו אחרי הליכים כירורגיים דומים.

כמעט ללא כאב: השתלת שיניים בהרדמה מקומית וטשטוש

למרות מה שאולי נדמה לציבור הרחב, השתלת שיניים אינה הליך שדורש הרדמה מלאה. בהרדמה מלאה יש שלל של סיכונים אפשריים שמומלץ להמנע מהם, בייחוד בגיל המבוגר: כאבי גרון ואי נוחות בבליעה מהאינטובציה, תגובות אלרגיות חריפות, תסמונת החום הממאיר ועוד. את השתלת השיניים ביום אחד בשיטת All on 4 מבצעים לבצע במרפאת שיניים, ללא צורך באשפוז, בעזרת הרדמה מקומית וזריקת טשטוש. מטופלים רבים אשר עברו את הטיפול מדווחים כי לא חשו כל כאב או אי נוחות במהלכו.

לאחר ההשתלה: ללא כאבים בהתאוששות ובהחלמה

ככל שרופא השיניים מנוסה יותר בתחום השתלות השיניים, כך הסיכוי לסבול מכאבים לאחר הטיפול הוא נמוך יותר. זאת משום שרופא אמין ומקצועי יודע כיצד להבריג את השתל הדנטלי המתאים למטופל או למטופלת במיקום הנכון כדי למנוע סיבוכים אפשריים לאחר ההשתלה. כאמור, לאחר השתלת השיניים, תתכן אי נוחות בפה ולעיתים גם נפיחויות קלות ותופעות נוספות, אך אלה חולפות תוך מספר ימים. חשוב לציין כי לא כל המטופלים והמטופלות סובלים מתסמינים אלה ורבים מהם דווקא מתאוששים במהרה וחוזרים לשגרה כבר יום למחרת ההליך.

אם כך, הכאב כבר אינו מהווה מכשול. כיום, השתלת שיניים היא הליך רפואי בטוח אשר מסייע לרבים להחזיר את התפקוד היומיומי ולהנות משגרת חיים משופרת ללא כאבים מיותרים.

[spu popup="171"]

מהם היתרונות והחסרונות של שימוש בשיניים תותבות? האם שיניים תותבות מסכנות את בריאותנו? כל התשובות כאן.
    הכירו את השיטות החדשניות ביותר שמאפשרות לבצע טיפולי השתלת שיניים גם למי שבעבר נחשב "מסורב טיפול"
    מהי הרמת סינוס? מה ההבדלים בין הרמת סינוס פתוחה לסגורה? ומהי האלטרנטיבה המתקדמת אשר מצליחה לעקוף את הצורך בניתוח?